W większości systemów parownik jest zintegrowany z nagrzewnicą. Oznacza to że klimatyzację można wykorzystywać przez cały rok do chłodzenia kabiny latem, a do wysuszania ciepłego powietrza zimą. W temperaturach około 4-5°C jednak często jej użyteczność się kończy, ponieważ niektórzy producenci stosują jej automatyczne wyłączanie.
Aby uzyskać gorące, ale suche powietrze w kabinie, należy włączyć klimatyzację i ustawić ogrzewanie na maksimum. Powstały w ten sposób strumień suchego, ale ciepłego powietrza błyskawicznie usuwa zaparowanie z szyb. Jeszcze większą skuteczność tego procesu uzyskamy przez skierowanie nawiewu na przednią szybę.
W pojazdach, które są wyposażone w opcje zamkniętego obiegu powietrza należy pamiętać, by po wysuszeniu kabiny ponownie włączyć otwarty obieg powietrza. Gdy na postoju pod samochodem wyposażonym w klimatyzację zauważymy niewielką kałużę wody nie oznacza to żadnego uszkodzenia. Jest to zjawisko normalne, związane z osuszaniem powietrza z pary wodnej (oziębiona ulega skropleniu i jest usuwana z pojazdu).
Skontaktuj się z nami - napisz lub zadzwoń. Nasi pracownicy udzielą wszelkich niezbędnych informacji.