Ogrzewanie

Jeszcze kilka lat temu ogrzewanie postojowe było zarezerwowane wyłącznie dla samochodów z wyższej półki. Dziś powoli staje się ono standardem. Dzięki niemu w czasie zimy wchodzimy do ciepłego samochodu i nie tracimy czasu na rozgrzanie silnika przed jazdą.

Istnieje wiele systemów ogrzewania postojowego, jednak my stawiamy na Webasto – z uwagi na jego wydajność i niezawodność, potwierdzoną licznymi testami. Dlatego jeśli interesuje Cię zamontowanie ogrzewania postojowego Webasto w Lublinie, to serdecznie zapraszamy do naszego warsztatu.

Ogrzewanie postojowe działa niezależnie od pracy silnika. Zwykle jest zasilane paliwem z baku, i w zależności od szczegółów konstrukcji ogrzewa mały obieg cieczy chłodzącej silnik i przez to pośrednio kabinę (tzw. ogrzewanie wodne) lub ogrzewa tylko powietrze, które wtłaczane jest do kabiny (tzw.ogrzewanie powietrzne). W szczególnych przypadkach ogrzewania niezależne służą wyłącznie do dogrzewania silnika czym w okresie zimowym obniżają zużycie paliwa, poprawiają jego żywotność i redukują emisję szkodliwych związków w spalinach. Większość układów ogrzewania postojowego obsługuje się z pomocą programatora umieszczonego w aucie. Ustawiamy w nim czas włączenia urządzenia i zapominamy o jego istnieniu. Można oczywiście sterować ogrzewaniem postojowym siedząc w kabinie, np. włączyć go w kolejce przed granicą czy na parkingu. Wszystkie współczesne konstrukcje posiadają własny układ wydechowy, w którym znajduje się także katalizator. Podczas pracy urządzenie pobiera z baku paliwo. Zwykle jest to ok. 0,5 litra na godzinę, niezależnie od tego czy mamy do czynienia z zasilaniem benzynowym czy olejem napędowym.

Rodzaje ogrzewania

Nasza firma zajmuje się między innymi montażem i konserwacją instalacji ogrzewania postojowego renomowanej marki Webasto. Dzięki niej rozruch samochodu w warunkach ujemnej temperatury staje się łatwiejszy niż kiedykolwiek. Webasto posiada dwa rodzaje tego typu instalacji – wodną i powietrzną.

Ogrzewanie wodne

Ogrzewanie wodne

Ogrzewanie wodne wpinane jest w "mały" obieg cieczy chłodzącej. Współpracuje ono z elektronicznie sterowanym systemem wentylacji auta. Urządzenie posiada własną pompę paliwa i cieczy chłodzącej. Po załączeniu zasysa paliwo i spala go w specjalnej komorze. Powstałe w ten sposób ciepło podgrzewa ciecz chłodzącą.

Czytaj więcej
Ogrzewanie powietrzne

Ogrzewanie powietrzne

Ogrzewanie powietrzne w ostatnich czasach zyskuje na popularności. Powodem są niższe koszty budowy urządzenia i jego montażu oraz mniejsza energochłonność. Ogrzewanie wodne ma zwykle moc ok. 8-9 kW, a ogrzewanie powietrzne ok. 2 kW.

Czytaj więcej