Ogrzewanie wodne wpinane jest w "mały" obieg cieczy chłodzącej. Współpracuje ono z elektronicznie sterowanym systemem wentylacji auta. Urządzenie posiada własną pompę paliwa i cieczy chłodzącej. Po załączeniu zasysa paliwo i spala go w specjalnej komorze. Powstałe w ten sposób ciepło podgrzewa ciecz chłodzącą, która z pomocą niewielkiej pompy elektrycznej krąży w "małym" obiegu. W taki sposób podgrzewa się zarówno silnik jak i nagrzewnica wnętrza - włączenie wentylatorów nawiewu powoduje nagrzanie kabiny.
Główną zaletą tego typu systemu jest możliwość uzyskania odpowiedniej temperatury pracy silnika bez konieczności jego uruchomienia.
Dlaczego to takie ważne? Przede wszystkim dlatego, że „zimny” silnik znacznie szybciej się zużywa i naraża nas na konieczność poniesienia dodatkowych kosztów. Związane są one zresztą nie tylko z fizycznym zużyciem, ale także z większym spalaniem w czasie rozruchu. Wszystko to niweluje system wodnego ogrzewania postojowego - zapewnia on możliwość odpowiedniego ogrzania silnika jeszcze przed uruchomieniem go (uzyskanie optymalnej temperatury), a dodatkowo kabina kierowcy jest ogrzewana jeszcze przed rozpoczęciem podróży.
Agregaty wodne Webasto dostępne są w wersjach o mocy grzewczej od 2,2 kW do 35 kW, co daje gwarancję, że każdy rodzaj samochodu może mieć swoją wersję skutecznego i bezpiecznego dla pojazdu ogrzewania postojowego – systemu niezbędnego szczególnie w najbardziej mroźnych dniach roku.
Skontaktuj się z nami - napisz lub zadzwoń. Nasi pracownicy udzielą wszelkich niezbędnych informacji.